Friday, March 18, 2011

♥ Susu

Assalamualaikum...


My favourite 3 rasa ~_^

Milk is my favourite. Tak makan nasi sehari pun tak pe asalkan dah minum susu. Comel kan statement~ hahaha.. Setiap hari Ahad, pergi pasar Mydin, selain beli ikan, sayur dan segala bagai barang - barang dapur, susu adalah benda wajib yang akan aku beli. Tak pernah lupa, miss, wasureteta dan sebagainya~

Kebaikan susu, ia ada kandungan DHA yang baik untuk perkembangan otak. Sangat baik untuk ibu mengandung jugak. DHA berfungi untuk memantapkan lagi pertumbuhan penglihatan dan otak bayi sejak dalam kandungan lagi. Nanti bila dah besar tak de la anak tu nak eja eww eww kn.. sajew, jew, diew, sukew, gilew dll. Nak berpusing mata aku baca perkataan yg sangat eww itu.. hahaha.. Tapi jangan salahkan ibu yang mengandung ok, salahkan anak yang kurang minum susu tu. Agaknya la kan..hahaha (sorry siapa2 yg terasa).

Aku tak tau kenapa aku tak suka @ malas makan nasi. Makan sebab kena paksa memang selalu. Bukan jaga badan walaupun memang nak jaga badan. hehe.. Saya sangat takut dengan gemuk dan lemak yang berlebihan ye... (Nasi penting sebab bekalkan tenaga untuk badan. Sila ingat dan jangan lupa ok~)

Tapi,
Mak cakap : makan la banyak sikit, kurus sangat la mak tengok... (dengan muka simpati)
Papa cakap: makan banyak - banyak sikit, biar gemuk... (ada jugak ayah yg nak anak dia jadi gemuk kan).. T__T
Abang cakap: ok la badan cam ni, maintain je la.. (i like this one walaupun masa mula - mula dulu dia pun ckp aku kurus..) ^__^

Itu antara komen yg aku ingat sampai sekarang pasal berat badan aku. Macam - macam. Tapi tak kisah la berat badan macam mana pun, yg penting BMI aku sangat ideal dan sihat. Itu dah memadai dan syukur lah kan...

The conclusion is, dengan badan macam ni pun aku pernah jugak buat catwalk. Baju pengantin lagi. kelas~ hahahaha ~__^

No comments:

Post a Comment