Monday, March 7, 2011

SAMA tapi banyak BEZAnya~


Kami~

Apa yang dimaksudkan disini ialah berkaitan dengan diri aku sendiri. Sudah terang tak perlu bersuluh, highlightkan diri sendiri adalah sangat penting!. Pasal aku ada kembar, bukan apa pun~

Bila difikirkan balik, aku bersyukur dilahirkan sebagai pasangan kembar. Bersyukur sebab, orang lain bila dah besar baru ada pasangan~ Kannnn... hahahaa

Disebabkan itu, masa sekolah dulu pun aku mengecap populariti disebabkan aku ada kembar. Kelas statement kn! Yela, sejak masuk sekolah menengah kita orang ni dah dipisahkan. Sekolah dan asrama lain - lain walaupun dekat. Berdikari katanya~ Tapi yang 'malang'nya, bila kita orang keluar outing budak2 mesti salah tegur. Pas tu bila dah balik satu asrama la bagitau benda yang sama : jumpa kembar aku.

Bila dia pindah sekolah masa form 4 pulak, sekolah dah jauh. Aku ingat hidup aku aman la sikit, rupanya tak jugak. Kembar aku bab - bab sukan mmg dia aktif. (Dia tak semput cam aku) bila ada pertandingan antara sekolah je, nnt ada jugak la report yang dihantar kat aku~ layan jela... Kann.. hahahaha

Bila dapat U pulak, walaupun sama UiTM, tp lagi la jauh.. Aku kat Shah Alam, dia kat Penang. Masa ni memang ramai yang tak tau yang aku ada kembar. Tak penting kot untuk aku highlight. Yang rapat - rapat je la tau. Tapi, bila dia dah sambung degree kat Shah Alam, aku pulak tak sambung lagi, ada jugak orang yang salah orang. Aku lupa la nak pesan kat dia orang, 'Jangan tegur kalau nampak aku kat Shah Alam'.. Macam thriller movie je ayat ni kan.. hehe

Ok, finish about the similarity, go through to the differences~

Sangat ketara~ that's all. Kalau orang yang kenal kita orang dua - dua sekali, mesti cakap kembar aku ni pemalu sikit, lembut sikit, perempuan sikit, dll. And of course the opposite belongs to me banyak2~ Tapi dia orang tak tau, aku lagi perempuan banyak tau~ hahaha. Kembar aku tu, dulu nak jahit lencana sekolah pun suruh aku! dah tu demand pulak. (Kan dah complaint!) hahaha..

Sekarang ni pun, Si Raihana budak mampat yang kita orang jaga dulu, selalu datang kalau dia balik sini. Kalau budak tu nak mandi ke, nak susu ke, tukar lampin ke, SEMUA aku kena buat! kejam kan dia~ Aku rasa la kan, nanti kalau dia dah kahwin, siap gaduh ngn laki dia sapa yang nak tukarkan lampin anak. Kejam statement! hahahaha.

Senang cite, dia kalau bab - bab kerja perempuan, mmg fail. Nasib la otak dia pandai banyak dari aku. Tak mampu la nak study engineering kan~ Nanti kau upah bibik je la..huhu


The conclusion is, enjoy~


Ni lah Raihana si mampat yang selalu jadi mangsa kekejaman kitaorang~hehe

Masa konvo. Aku yang tangkap gambar. Sebab tu tak center.. hahaha

No comments:

Post a Comment