Saturday, November 22, 2014

jikan itu masa itu time

Bismillahirrahmanirrahim and assalamualaikum..


Okay.. long time no update. I tersangat sangatlahh busy sem ni, because of fyp for sure. This sem will be the last sem for study before iolls keluar praktikum. So, apa yang aku nak cakap kat sini, memandangkan sekarang ni tengah sibuk giler giler dengan fyp kan, ada kaji hubunganlah, kekerapan bagai kan. Aku nak cakaplah hubungan antara kekerapan ke-busy-an dengan Allah. Haa.. sebabnya, bila dah busy tu, adalah yang ter itu, ter ini semualah kan..

Oleh itu, sebusy mana pun kita, jagalah hubungan dengan Allah dengan sebaiknya. Jangan lengah mana yang boleh diawalkan, jangan ambil mudah perkara yang dah ternyata tak boleh nak diambil mudah. Fyp je kot, penting sangat ke fyp tu berbanding Allah kan? Tak gitteww. aku dah macam penceramah bebas pulak kan

Aku teringat masa diberikan rezeki untuk ke tanah suci awal tahun hari tu, biasalah, masa kat sana macam macam kita jumpa dan of course boleh buat kita berfikir dan rasa insaf. So masa kat sana aku jumpa ramai orang tua, orang sakit yang masih kuat untuk beribadah walaupun dari segi fizikalnya diorang tu dah uzur sangat. Sedangkan orang tua yang dah bongkok tiga pun gagahkan diri nak berjalan ke masjid, inikan pulak kita semua yang sihat walafiat ni kan. Takkan bila usia dah keemasan baru gigih nak ingat tuhan kan. Ok macam kasar pulak ayat kita.

ni antara gambar masa kat Mekah dulu, dua kepig je pun, layann~


see the lautan manusia. kagum sungguh masa ni. cantikkan..



ni aku selfiaq sat. dalam masjidil haram..


So conclusionnya, iman adalah mutiara. hikhik
p/s: pesanan utk diri sendiri~

No comments:

Post a Comment