Tuesday, January 1, 2013

I Hope that....

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum..

dah lama sangat aku tak update blog ni. sebabnya tak de masa nk karang-karang ayat sekarang ni. memandangkan dah masuk tahun baru ni, aku rajinkan buka blog ni. first update in 2013 kan..

Banyak sangat aku nak tulis kalau diikutkan. Tapi pendekkan je cerita-cerita ni semua. penat pulak nak taip panjang-panjang.

mula-mula sekali bila masuk tahun baru ni mesti la cakap pasal harapan tahun baru kan. kalau azam ni tak de maknanya nak azam tahun baru. azam aku tak bertukar ikut tahun. azam aku sepanjang masa. apa barang la nak ikut tahun - tahun bagai ni. oleh yang demikian itu (agak skema disini), aku harap sangat tahun baru 2013 ni:

  • no more childish/kodomo-rashi mondai ga aru. hontou ni tsukare to jirettai desu. hontou ni.
  • atashi wa ninnin ganggu wa nai, so jangan ada kodomo yang hibiki chikaku atashi no mimi. daikirai.
  • i will always mushi ano hitotachi. so tak payah nak meiwakuna sangat, ima wa, atashi wa motto motto tsuyoku nan desu.

semua kekusutan berjaya diabaikan sebab ada 'dia'. yeayyy! =)

memandangkan tahun 2013 ni usia pun dah bertambah lagi setahun. aku harap tak de lagi lah masalah-masalah tak matang yang timbul. please lah, umur dah tua pun tolong lah fikir cara dewasa. masalah lah kalau umur dah tua perangai cm budak-budak ni. some part boleh nak cam budak-budak, tapi bukan SEPANJANG MASA. tak de siapa pun yang rajin nak layan. ye tak?

cuma apa yang penting, biar umur meningkat, tapi rupa luaran kekalkan kemudaan. kann. HAHAHA. best betul baru hari tu ada orang cakap aku cm lahir tahun 90-an. nasiblah lahir hujung tahun 80-an ni, rasa terlebih dewasa pulak. tapi apa yang penting awet muda dikekalkan. oleh itu, senyumlah selalu untuk kelihatan lebih muda dari usia (petua) HAHA!

ok, ni hasil kerja 5minit guna paint. no komen. malas nak buat cantik-cantik.

semoga berjaya ditahun baru 2013 ni. berfikir sebelum bertindak, jangan kerja asyik nak buat orang sakit hati je kan. banyak lagi kerja ada faedah boleh buat. tak gitu? akhir sekali, ingatlah, ALLAH membalas setiap perbuatan hambaNya. kalau buat salah dengan Allah boleh mintak maaf dengan Allah. tapi kalau buat salah dengan manusia, selagi manusia tu sendiri tak maafkan,.. fikir-fikirkan lah sendiri. kan?

PEACE YAWW~

No comments:

Post a Comment