Thursday, February 16, 2012

Cuti cuti cuti....

Assalamualaikum...

Ok. Memandangkan cuti yang hampir sampai ke penghujungnya ni, aku nk listkan balik apa yang aku dah buat sepanjang cuti ni. Oh ya, list ni hanya utk kerja2 yang berfaedah saje. Yang tak berfaedah of course dah out of this list. Kan.

Macam biasa, hidup aku ni kalau tak bosan tak sah. Agak wajib. So, ni antara keje2 yg aku dah buat lah selain baca novel dua ni. Dua je ok. Tak de mood sangat nk baca novel cuti kali ni.


Jahit baju + manik

baju kurung 3 pasang, baju melayu 2 helai. Baju ni kalau aku malas cm biasa mak aku lah yang tolong sambung. Kalau manik tu aku memang rajin nak buat sebab da tak de keje. Diulang, sebab DAH TAK DE KEJE a.k.a BOSAN dan isi masa lapang. Baju Melayu ayah aku da pakai, baju kurung ni semua aku punye. Feeling nk raya sangat kan. PEACE!


Baju last ni paling aku ‘sayang’ HAHAHA


Ni adik aku suruh sulam nama dia. Sangat tak ingat cane nk sulam


Masak memasak masakan.

Sangat mak cik2 uolls~. Nak buat cane, ni pun da tahap tak de keje. Kalau siang sah sah la masak lauk makan tengahari kan. Kalau tengah2 malam tu rajin2 kan la diri buat kek. Kek batek, kek span, pas tu hari tu buat lasagna ngn spageti. Feeling2 western sangat~

Kek batik ni nmpak je cam selenga, tp maintain sedap. Hahaks!

Buat BBQ. Gmbar ni saje je buat cmni, tengah pakai baju kelawar uolls. Mampoo~


‘Baby’sitter

Ok. Yang ni sangat tak boleh go. Kenalkan ini raihana a.k.a MAMPAT. Jaga ini budak dari baby. Skang da tak baby sangat pon dia rajin datang rumah jugak. Layan~

Dalam kereta takut kena tinggal.

Why you pegang my kapla?


Pemandu Pelancong & Jalan – jalan buang masa

Ni masa bawak anak angkat mak ngah dari Kelantan, jalan2 pusing Melaka. Penat~ tp masih enjoy la kan. Dalam gambar ni masa pegi Melaka River Cruise pusing2 sungai Melaka. Memang chantek Melaka ni time malam2. Apa lagi, Melaka jom!

Depan pintu masuk


Meet anak angkat mak ngah, Nurul Hani


Cantik kan

Ni pulak bila da xde keje. Obvioussss sgt kan!


The conclusion is: Malas nk balik~

No comments:

Post a Comment